2010. jan. 7.

Alvás

Az alvása tekintetében amúgy meg istenkirály vagyok. Az éjszakai szopiról szépen lekoccoltattam. Most csak hajnalban vagy reggel van csak cici, ha ébred, amúgy meg nem. Ez nem volt kis munkám, mert amióta leszokott az ujjszopiról (kb. 4-5 hónaposan), azóta cicinelalvó királylány lett. Ez napközben most sem változott (ja persze "úristen, dedurva, hujujujj" meg ilyenek...).
Az éjszakát a felveszem-leteszem módszerrel küzdöttem ki, amit nem részleteznék, mert az első éjjel 1,5 órás ordítás, visítás, görcsben rángatózás jegyében telt, de a következő éjjel már értette, hogy csak visszatenni megyek be. Nem vagyok biztos benne, hogy nem ez az éjszakai ébredések valódi oka, hogy nem tud egyedül visszaaludni (bár gyanús, hogy nem, mert szerintem akkor nem lenne olyan iccaka, amikor csak egyszer kel fel). Mindegy, amúgy is gyorsabb így visszatenni, mint szopiztatni. Csodálom, hogy csak egy sivlkodós nagyjelenetet kellett végigcsinálnom hozzá, de már 3-4 napja jól halad az ügy. Persze valós eredmény csak a betegség után várható (mármint, hogy emiatt talán kevesebbszer ébred fel), most még nem.
Persze, persze én vagyok a ludas a rossz szokás kialakításában, dehát mit csináljunk... Az ember hajlamos a könnyebb utat választani... Ráadásul akkor, amikor tudtam, hogy azért iszonyat jó alvó, mert szopja az ujját, és egyszer csak ezt elhagyta (egyik napról a másikra), akkor nem szaroltam mindenféle módszer kidolgozásával. Örültem, hogy elaludt. Oszt csábedli...
Valójában azért zavart csak, mert az egész környezetem szórakoztatott a jobbnál jobb félelmekkel. Hogynehogy így legyen, meg nehogy úgy legyen, mert akkor...

Kedvenceim:
- Születése után: igény szerinti szopi - jujj megszokja és mindig enni akar majd... He? Az egész napos szopitó lett tejem.
- 3 óránként etessem, mert akkor lesz napirendje - He? Napirendje magától lett, ha jól emlékszem 6 hetes kora után.
- Sokat van kézben - na ettől nem tudom, milyen hátrány éri a gyereket, de mióta 8 kiló fölött van, úgysem bírom el. Most ez is kipipálva.
- Miért alszik velem a gyerek születése után - megszokja... Na nem szokta, viszont extra kényelmes volt, hogy a 3 óránkénti fél órás éjszakai szopikat fekve, gyakran alvó állapotban töltöttem mellettem a kölyökkel a kanapén. Amint jól aludt éjjel, kiságy én meg nagyágy.
- Ne a hordozóban etessem, mert megszokja - ja, csak pont ülni nem tudott vagy 9 hós koráig. Azóta meg etetőszék...
- Abszolút befutó amúgy a hagyjam sírni, mert megerősödik a tüdeje és nem szokja meg, hogy felvesszük mindig. Na ezt minden 40 év felettitől meghallgattam...
Hmmm... Másra nem emlékszem hirtelen...

Így már nem érdekelnek az ellenvélemények cicinalvás ügyben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése