2010. márc. 9.

Tejes téma még mindig

Nos, most, hogy Esztike elérte a 13 hónapot és már több, mint egy hónapja próbálkozunk a babatejek különböző variációjával (elköltve ezekre a carokra már több, mint 5000 Ft-ot úgy, hogy a mosogatóba öntöm minden nap), vasárnap korunk mérgével, a tejjel szennyeztem be gyermekem bélrendszerét.
Aztán belevetettem magam a témába, túlélési esélyek után kutatva, és iszonyú megállapításokra leltem.

Egyrészt az allergia. - Oké, ezen asszem túl vagyunk, semmi extra tünetet nem tapasztaltam.
Másrészt a veséket megterheli a tej nátriumtartalma. - Na bakker, az a 30 mili, amit ebből legalább hajlandó elfogyasztani, az talán nem nyírja ki a szegénygyermek veséjét.
Van valami bibi az emésztőrendszerrel, meg az immunológiai éretlenséggel, de ezt az agyam már nem vette be.

Meg a fő érvem, amire sokat gondolok, (és nyugtatgatom vele magam), hogy a babatejezés az elmúlt évek sajátossága, és én spec. soha nem hallottam korábbról tehéntejmérgezés következtében elromlott veséjű dedekről, vagy autoimmun betegséget a tehéntejtől elkapó kisgyermekekről...

Igazából egy éves kor alatt tilos, egy éves kor felett meg lehetőleg ne adjuk. És nálunk a "nem tehéntejezésre" nincsen lehetőség. Szóval ígyjártunk mi...

Megmértem pár napja egy reggeli szopit- 50 g. Ez reggel és este max 100 g. És érzem, hogy a mennyisége folyamatosan csökken.
Eszik emellé joghurtot, olyan 100 g körül és kampec. Hol vagyunk továbbra is a javasolt 500 mili/nap tejalapú tápláléktól?
És ez a része jobban aggaszt...

Így amíg hajlandó azt a pár 10 millinyi tehéntej mennyiséget elfogyasztani, addig örülök neki, hogy legalább ennyi is landol benne...
Továbbra is próbálkozom a babatejjel. Hátha egyszer megunja és megiszik egy egész vödörrel belőle, mert ez lenne az optimális megoldás, de ha nem, akkor meg ne kelljen már azon aggódnom, hogy semmiféle tejes dolog nem landol a gyomrában.

Na pont. Nem gondoltam, hogy pont én járok majd így a tejjel, de igazából kicsit megkönnyebbültem és ma már krumplifőzeléket evett Esztim, megjegyzem nagyon lelkesen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése