2010. jún. 18.

A töpörtyű

Most még leírnom is fáj!

Alapvetően nem szeretem. DE
De Szentendrén olyan finom mangalicatöpörtyűs kenyérlángost ettem, hogy azóta mindenáron töpörtyűre vágyom lilahagymával.

A tökéletes alkalom ma érkezett el, amikor Laci este eltávozott köreinkből, így nem kell egész este azt hallgatnom, "hogyénmennyirebüdösvagyok".

Na neki is álltam a frissen bevásárolt töpörtyűmnek.

Persze a nappaliban és persze Esztinek átvágásképpen vajkrémes kenyeret csináltam.

Nem vette be.

Így nekiesett a töpörtyűmnek.
Először még kultúráltan, minifalatokkal, majd egyszercsak már azt vettem észre, hogy fent ül mellettem a kanapén és lóg ki a szájából egy óriási méretű darab.

Vááá, undorító volt! Amúgy is gusztustalan jószág ez a töpörtyű, de így a kölök szájából kijőve, hááááát, méginkább az!

Ezzel Eszterem eleve felére csökkentette az általam elfogyasztott mennyiséget, de még az a kevés is frankón megülte a gyomromat.
Még jó, hogy ő azért frankón kicsócsálta a falatkáiból a zsírt, aztán 10 perc múlva már kepesztett is a forgószékre fel. Forogni...

Nem engedtem neki, csak pár kört megtenni, mert bakker ha még ki is hányja nekem, akkor tényleg tökönlövöm magam.

Aztán annyira rosszul voltam, hogy két lehetőségem maradt:
a) pálinka
b) jégkrém.

És mivel ekkor még Eszti javában a forgószékben pörgött, gondoltam egy visítást megúszok (ami a leszállítás miatt garantáltan jelentkezne), így jégkrémmel folytottuk le a töpit...

4 megjegyzés:

  1. A töpörtyű számomra is nehezen emészthető. Tudtad, hogy hatalmas kalóriabomba? Nem ajánlom!Egy kis nasizás belőle felér kétnapi kajáddal.

    VálaszTörlés
  2. Ti aztán tudtok élni a lánykáddal!a töpörtyű tényleg titta kalória,és mint szinte minden ami mennyei gyönyörűséget okoz-ártalmas!de azért ki kell rúgni a hámból,néha!most beletetted a bogarat a fülembe...ezért ma nagy angolos steakkel vigasztalódom:)

    VálaszTörlés
  3. Nem hiszem, hogy egy alkalom miatt híznánk gyerekestől 2 kilót illetve szív- és érrendszeri megbetegedésünk lenne gyorsan melegében.
    Tök mindegy, mert ezelőtt sem szerette senki nálunk és ezután sem fogja... Grrr.. én biztos nem még legalább egy évig, az tuti!
    Nem úgy, mint a steak-et! :)

    VálaszTörlés
  4. Még jó,hogy ilyen vékonyka formátok van!én már a látványtól is tudok hízni!:(de a steak a isteni finom volt ám....

    VálaszTörlés