2011. márc. 4.

Legatyásodva

Ódejóó, hogy elmentünk wellnesselni!
Tudtam én, hogy mikor megérkezik a GYED utáni első GYES... Hát, az szomorú arcot fog eredményezni.
Node adóváltozások ide, gyerekek után járó kedvezmények oda: legnagyobb örömömre ezek által pont pótolva lett a kieső összeg. Így kb. annyi a bevételünk, mint eddig volt. Na eddig az örömhír!

A gatyásodás kezdődik egy 75 rugós gázszámlával, folytatódik egy nyaralással, majd megübereltük egy elmaradt tandíjjal és rezsi fizetéssel.
Így ebben a hónapban kemény gatyafelkötésre kell kényszerülnünk.

Ami miatt a poszt keletkezik, az a "gatyásodási mutató" növekedését okozó további tényező:
és egyben mély felháborodásom, amelyet a közterület felügyelők váltottak ki. És ezt okulásul írom le minden kecskemétinek.

A) sztori: tegnap a szabályosan parkoló, bérlettel ellátott kocsinkon ott a büntetés. Egy fecni, az is szétázva, miszerint 3 rugó a bünti, majd küldik a csekket.
Én már akkor idegbeteg lettem, mert az tiszta sor, hogy az ilyenekkel nem lehet harcba szállni semmilyen igazságtalanság miatt, mert nem éri meg a befektetett postabélyeget sem. Na én ideges, Laci nyugodt. Csak tévedés lehet.

Ma felhívtam őket, hogyivanez.
És bakker, nem hittem el: szerintük mi a járdán szabálytalanul parkoltunk (illetve pontosítok: rálógott a kocsi orra a járdára. És nem lóghat rá. Egyáltalán.) Hihetetlen mély dühöt éreztem - már ezer éve nem voltam ilyen mérges. Heee???

a) Nincs rendes méretű parkolóhely. Máshogy nem lehet parkolni.
b) Évekig sokszor nem tudtam kijönni babakocsival, mert nem fértem el a kocsiktól, ezért Laci mindig ügyel arra, hogy a járdán el lehessen férni.
c) Amúgy meg igen, tényleg hosszú a kocsi eleje (de vazze, nem egy limo, csak egy szimpla Seat! , és valószínű tényleg szabálysértettünk. Mint mindenki más. De nincs más lehetőség!
(Faszikám erre olyan okosságot mondott a telefon végén, hogy parkoljunk párhuzamosan (kisebb lincsveszély a többi lakótól...) inkább kevesebben férjenek (negyedannyian), de azok szabályosan parkoljanak.
d) Az összes kocsinak belóg az eleje, és a kereke sokszor a járdán van. Cetli csak a mi kocsinkon volt.

Fájfáj, és nem a 6000, amit hirtelen buktunk. A legkevésbbé sem. Hanem az, hogy alapvetően szabálytisztelők vagyunk (bár egyszer zúztunk már be egy 40-es táblába 60-nal vagy ilyesmi), és amellett, hogy jogos a dolog, szerintem egy figyelmeztetéssel is megúszhattuk volna.

Nojóvan, dühöngtem egy kört magamban. Sírtam is végtelen dühömben. De vége. Benyeljük.

B) sztori: 5 perccel a telefonálásom után jön Laci, hogy nem fogom elhinni, de ma is ott a cetli. Egy újabb 3 rugós bírság...
Újabb telefon, újabb fölösleges pénzpazarlás, Laci is telefon, újabb pénzpazarlás. Mert megmagyarázzák. Tegnap is bünti, ma is bünti.

De eddig nem volt baj? Most meg egymás után két nap is?
És továbbra is fenntartom, hogy a ház előtt nem tudunk parkolni máshogy. Csak ha a kocsi eleje rálóg.

Én mostanra megnyugodtam, most Lacinak fáj ez az egész. Vettem neki egy meggyes-mákos túrórudit, hátha megnyugszik.

Úgyhogy ezek után mindenkinek üzenem, nehogy rálógjon a járdára, mert ezek egyik napról a másikra csont nélkül büntetnek. (És szerintem utaznak is rá...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése