2011. nov. 22.

Csá cumi csá

Egy hét után beszámolok végre a cumimentes tapasztalatokról.

Úgy kezdődött az alvássztori, hogy Peti, mint kórházban szocializálódott gyerek, aludt szépen, mint a kisangyal. Éjjel ébredt enni, de többször volt, hogy átaludta az éjszakát. (Vagyis este 8-tól szunya és reggel 6-kor kelt enni.)

Amúgy herótom van ettől a cumival való ledugózástól, de ha már a helyzet így adta, mit csináljunk, ez van. De sosem barátkoztam meg igazán vele.
Bár azt belátom, hogy nagyon kényelmes dolog, hogy: cumi bedug, gyerek alszik.

Aztán az lett a történet, hogy gyerek alszik ugyan nappal 2-3 órát, de a cumi kiesésére felébred 40 percenként, és ha visszateszem akkor visszaszunya. Már ezt is gáznak találtam, dehát ez van.

Éjszaka eleinte csak enni kelt fel.
Majd megébredt egyszer-kétszer (szigorúan csak kb. hajnali 3 után). Ez semmi.
Majd megébredt 3 után nagyon gyakran. (9-ig, amikor felkelt, addig kb. 8*). Még ez is túlélhető.
Majd ébredni kezdett 2-kor, aztán már éjfélkor is, és 3 hete már a 8 órás fektetés után is 9-től. Ekkor már óránként.

A hiba a rendszerben ott keletkezett, hogy Esztivel egy szobában lévén, szerettem volna, ha mihamarabb csend van újra, így az első nyekkenésekre cumival reagáltam. Na ez lett az eredmény...

El lehet képzelni, milyen kellemes, amikor lefekszel este 10-kor, és fél 11-kor már fel is kelsz az első körre.
Ez nagyon gáz, na.

Nem tudom, miért érzem szükségét a hosszas magyarázkodásnak, miért szüntettük be a cumit.
De valószínű azért, mert bár hamar felismertem a problémát, eleinte fel sem merült bennem, hogy egy 4 hónapos gyerektől el kéne venni a cumit.
Sőt, ha valaki ezt mondta volna, lehurrogom.
De basszus nem várhatok 1,5 éves koráig, amíg visszateszi magának... Meg amúgyis.
Hülye dolog ez a cumi.

Aztán beszélgettem egy, azaz egyetlen emberrel, aki szerint sokkal gázabb, hogy nem tud az idegrendszere egyben pihenni soha, mert a cumihiány miatt nem alszik vissza a felületes ébredésből, hanem teljesen felébred, és amúgyis, a kisbaba bőg. Nem kell ledugózni.

Mivel én is így gondoltam, direkt nem is beszéltem mással a témáról, hanem azonnal léptünk is, mert Eszti pont akkor két napot nem aludt itthon.

Cumi landolt a kukában. És hajrá!

Érdekes módon a fektetés nem volt gáz. Nagyon hamar elalszik. Ha nem, akkor meg sirdogál pár percet, de simogatom, aztán nyugszik.

És voilá! Rendeződött az éjszaka is!
Két nap alatt.

Most felébred éjjel 2*-3*, sirdogál egy kicsit, de hátsimire megnyugszik 2-3 perc alatt (ami az éjszakai csendben bazi hosszúnak tűnik ám, de egyszer lemértem. És Eszti rá se bagózik éjjel.) Ennyivel meg simán kihúzom sokáig. Aztán majd alszik rendesen egyszercsak.

Nappal végre van egy csomószor több órás magától egybenalvás. (Sajnos ha Eszti itthon van, nem mindig tud visszaaludni, de van amikor akkor is simán.)
Egy "hátrány", hogy így már fél 8-kor ébresztőt fúj a korábbi 9-1/2 10 helyett. Ami viszont nem sok fájdalmat okoz... Hétköznap nem gáz, csak meglepő volt, hogy pl. hétvégén ő kelt először.

Nohát ennyi a történet. Így váltak külön Peti és a cumi...

3 megjegyzés:

  1. Pont ezen gondolkodom már néhány hete, hogy a cumi a ludas a lányunk nappali és éjszakai nem alvásaiban. Lilla 6 hetes korától 5 hónapos koráig végigaludta az éjszakákat. Aztán egyszer csak elkezdett ébredezni, cumit betoltuk, aludt tovább. Aztán már az sem segített. És nagyjából ettől datálódik a nappali nem alvási őrület is. Sztem, jól tetted, h még ilyen korán elvetted a cumit.

    VálaszTörlés
  2. Reményt adsz nekem....Lénának én adtam cumit,Bazsinak eszembe sem jutott....de legalább remélhetem,hogy ha gázos lesz a szitu el lehet venni tőle:)

    VálaszTörlés
  3. Juuj, akartam írni, de lehet már nem veszed észre. Szóval csak okosan! Eszti is a "hűdejólalszom, majd 6hósan megkergülök" volt. És egy éves koráig szenvedtünk is az alvása miatt. És határozottan én csesztem el (ő cicinalvó lett...)
    Úgyhogy hajrá Lillával!

    VálaszTörlés