2013. nov. 21.

A majdnemsüket dalospacsirta

Heti történet, hogy Pepp rájött az éneklés művészetére. Vagyis inkább arra, hogy az egész versszakot meg lehet tanulni kívülről. Sőt célszerű is, mert akkor nem kell anyával/Esztivel visítva közölni a 16. Cickomcickom után is, hogy mégegyszeeeeer!

Eddig az énekek első két sorát eldünnyögte, aztán ennyi volt a dalolás.
Míg a minap egyik reggel- a reggeli készülődés közepén -, amíg Eszti a gatyáját húzta, én meg szendvicset kentem, folyamatosan ott lófrált valamelyikünknél a bekapcsolt "mégegyszeeer" gombbal. És ebből a 20 perces folyamatos énekeltetésnek az lett az eredménye, hogy már a reggelinél elénekelte az egészet. (Oké, apa mellé is beállt, de apa tényleg nagyon gyengén nyomja a "Cickom cickom"-ot... )

Petire viszont ódebüszke voltam! Nemcsak azért, mert megtanulta, hanem mert tőlem... (Eszti az első dalait a bölcsiből szedte. Később persze mindent megtanult, amit én énekeltem neki, de nem a kezeim között érzett rá erre. Viszont kb. ennyi idős volt ő is.)
Szóval fel is vettem videóra egyszer sutyiban hátulról, de a sajátos artikulációjának köszönhetően a szavak 9/10-e felismerhetetlen. 1/10:  a dallama, a "cickom-cickom", meg az "elkapom azt".

De azóta mindenféle dalt sokszor elénekeltet és meg is tanulja pikk-pakk. Most már tud vagy 4 éneket is. (Azért meg nem mutatja a tudományt, videózni pl. hátulról sikerült, amíg nem vett észre... :) ) Jelzem a múlt héten még nem, szóval szó szerint ez a heti tudomány.

A logopédián mondta Ildi néni, hogy már egy ideje aggasztja a susogó hangok hiánya. Mennyire használja vagy nem használja. Hát ja... Szerinte ez nagyon gyakori, ha nem hall jól a gyerek.
Váááháháááá, sikítani akartam, majd gyorsan venni a csokis kakaós csigát, de tök jó voltam, elhatároztam, hogy nem leszek stresszevő. Sikítani idegenek előtt meg csaknemár.

Úgyhogy a szokásos stersszoldás: felhívtam Lacit, aki mindig tudja mit kell mondani.
Most is konkrétan kiröhögött. Hogy most ezen tényleg csodálkozom-é, hiszen Petit kb. minden orvoshoz el kell vinni, mert minden baja van. Csak talán a  bőrgyógyászaton nem jártunk még vele.
Mondtam, hogy ezzel nem is lenne baj, de mindig el is csúszik. Tehát elvittük szemészetre, azonnal bebukta, most ezért nem látta mostanában audiológus sem.
"Nembajbébi, ez ilyen!"
Úgyhogy a végén már én is vihogtam egy kört, hogy ja, ez ilyen, aztán noproblém.

Én különben mindig figyeltem, aztán ezen a héten is, amikor ez szóba jött. De úgy voltam vele, hogy az a gyerek, aki a) a háta mögött elsuttogott "túró rudi" szóra felém fordul és felkiált, hogy kérek túrórudit, illetve b) a suttogva feltett kérdésre suttogva válaszol, azzal akkor nagy baj tán nincs.

De úgy volt a tuti, ahogy elintézte nekünk Ildi néni. Jó fej volt, mert megbeszéltük, hogy megnézetjük berkeken belül. Van valami hallásfejlesztő szakember (vagymicsoda a neve) náluk, majd ő megnézi. És komolyan is gondolta, mert a következő alkalomra tényleg bejött egy csaj a logopédiai foglalkozásra és tesztelte, meg figyelte.
És ő is megerősítette, hogy semmi gyanúsat nem észlel, ami arra utalna, hogy nem hall. Úgyhogy maradnak a beszédgyakorlatok.
Így legalább Petinek ezt a rettegett részét is kipipáltuk.

Már csak fogorvoshoz kéne eljutnunk, de esküszöm már az is közel van.
Nekem lenne bajom, de mire adott hónapban eljutnék a dokihoz, egyszerűen elköltöm a rá félretett pénzt. (Oda vinném a gyerekeket is. )
Sanyarú a GYES-es élet, de tényleg.  Ráadásul mennénk is wellnesselni, de má'mégilyet! Nincs rá píííííz.
Különben meg tényleg gáz, mert itt a karácsony, és nem esett jól, hogy ki kellett húzni pár dolgot, amit egyszerűen nincs keretünk megvenni a gyerekeknek. Jó, én nem is húztam volna ki őket, de Laci elvette a listámat, fogott egy tollat és "miaszarez?" meg "biztoshogynem!" és "mennyibekerüüülezavacak?" felkiáltásokkal egyszerűen a pénztárcánkhoz szabta az elképzeléseimet. :) Jó a férfi a háznál!

Viszont, amit kigondoltunk, azokat meg már 90% meg is vettük a kölyköknek. Hoppá! A maradék 10-et is szeretnénk beszerezni. Holnap. PM kontroll Pesten. Meg mama/papa/Gabi/Csirke. Meg játékbolt az Ázsiában. Meg IKEA. Talán még Meki is. Kettesben. Hololóóóó! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése