2013. szept. 26.

1280 forint

Izgalmas hétnek nézek elébe! De megcsinálom!
Ennyi készpénzem maradt ugyanis. :)

Éhen nem veszünk, mert a számlán van még valamennyi, és van az EMC-n is, de annyira, de annyira berágtam az OTP-re, hogy nem vagyok hajlandó készpénzt felvenni jövő hó elejéig, és nekik perkálni még és még és még!!!

Mi szerintem középkategória vagyunk, nem vagyunk szegények, és nem vagyunk gazdagok. És nem is érdekel annyira a pénz maga, hogy szégyelljek róla beszélni. Meg eléggé fel is hergelt a tegnapi tranzakciózásom ahhoz, hogy ez legyen a mai sztori a Peti fejlesztéssztorija helyett (Merthogy már az is volt tegnap.). :)

Történt ugyanis, hogy van itt sok minden, ami most már tényleg nagyobb pénzügyi tudatosságot követel.
Főleg az a fránya GYES... alapból ez a probléma forrása. :) Vagyis vége a jólétnek.

Eddig, ha hó elején nem kötöttünk le pénzt (nyilván nem tettük, mivel a minimális lekötés az OTP-nél: 50ezer, szóval ha akarnék, sem tudnék), akkor hó végére már nem is volt mit lekötni.

De! Ha hó elején levettem (mondjuk egy kisebb összeget) és eltettem, akkor anélkül az összeg nélkül is simán megéltünk- hitelkeretünk elvből nincs, úgyhogy kb. muszáj volt. (Csak akkor meg itthon csellengett a pénz, az is veszélyes nagyon...)
Azért így elég jól látni, hogy remekül kifolyik a pénz az ember keze közül.

Ráadásul nemrég sokkot kaptam, hogy a legnagyobb összegű tartalékunk 0,75%-on kamatozik (mert nem vettem észre, hogy már rég lejárt az akciós kamat), úgyhogy végképp pénzügyi gondolkodóba estünk.

Tegnap itt volt anyu ("Hát beszélni kellett a virágossal menyasszonyi csokor ügyben!" :D ) , így alvásidőben végre megvalósítottam minden tervemet.

Csináltattam a MÁK-nál értékpapírszámlát, meg az OTP-nél takarékszámlát.
Az előbbin állampapírba fektetjük/fektettük a jelenleg 0,75-ön pihenő összeget, az utóbbi viszont hihetetlen jó arra, hogy havonta átcsöpögtessem a pénzt rá. (Mert nincs költsége és simán át lehet utalgatni rá 1-2ezer forintokat is, és így az nem érhető el a folyószámlánkról. Vagyis megmarad. Hogy eddig miért nem néztem ennek utána???)

Na így történt, hogy tudtam én, hogy sokkot kapok, de muszáj volt átutalni a feloldott bankbetétet az államkincstári számlára. És este átutaltam.
És voiláááá: 4000 forint volt a banki költsége.... (Nem kedveskéim, nem milliók átutalásáról beszélünk.)
Vagyis bedühödtem, hogy amennyit nyerünk 1-2 hónap alatt a kamaton, azt egyelőre már ki is fizettük a tranzakcióért. Felhááááborodtam!

És akkor eszméltem, hogy itthon nincs is készpénz már a hó végéig. De ezek után nem is lesz!!!
A pénztárcámban van 1280 forint, és számításaim szerint egyedül a tejautomata nem megkerülhető kp. szempontjából. De annyi tejet meg nem iszunk...). Kicsit fájni fog multiban gyümölcsöt venni kártyával, és nem a Juliska nénitől a piacon, de onnan úgyis max. almát és banánt szerzünk be, legalább ezzel is kevesebbet költünk. Úgyhogy csak lazán: rohadjon meg a bank!
Így ni! Máris jobban érzem magam :D

PS: Mivel szerencsés vagyok, így találtam a táskámba beesve még 120 forintot.

5 megjegyzés:

  1. Nézz még körül! Én néha farzsebben vagy a kocsiban is találok. De értem a problémát... A bank is egy nagy átverősdi - általában....
    anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos. Az autóban pl kell lennie egy "kocsiszázasnak" . Tudod a bevásárlókocsik miatt... :)
      Ma még veszett jó vagyok: 25 forintot költöttem egy mini sóskiflire. :D

      Törlés
    2. Igen. Én is a kocsiszázasra gondoltam. :-) A 25 forintos költés pedig: hát igazán profi vagy!

      Törlés
  2. ...ja, és azért írhatsz Peppről is, mer' érdekel ám!
    szintén anna voltam :)

    VálaszTörlés
  3. khm... azon a 120 Ft-on vegyél egy sorsjegyet. Amekkora mázlista vagy még vissza is nyered a tranzakció díját :)

    VálaszTörlés