2013. aug. 15.

Peppes édeskettes

De jó dolgunk volt ma!
Peppel édes kettesben nyomtuk egész nap, hát állat volt! (Laci szolgálatban.)
Olyan szépen, lustán telt a nap, hogy csuda. Ha felmászott leszedtem, ha kivette visszaraktam, ha bebújt kihúztam, ha kiköpte feltöröltem. (Nem, ez nem az a fajta, amelyik arra vetemedik, hogy játékokkal játszon...) Ráértem a mindennapos kamikáze akcióit végigkísérni és eltakarítani a romokat utána.

Pl. egy ilyenről van is egy fotóm, csak hogy illusztráljam. (A dolog addig történt, amíg muszáj volt leülnöm a gép elé megnézni a Családtámogatási iroda ügyfélfogadási idejét.)

Remélem, jól kivehető, de ha nem, akkor elmesélem:

A kukáról felmászva felült az asztalra. Ott a kávéadagoló kanállal kanalazta magába (meg ahova még jutott) a barnacukrot: cukor, finom felkiáltások közepette. (És igen, kávét is megpróbált főzni- el van tekerve a gombja, de gondolom feladta, miután nem kezdett el zúgni.)



Szerintem Petiből remek egyke lenne, esküszöm élvezte a mai egyedüllétet.
Én is, mert ugye egy gyerek, nem gyerek. Ezzel tényleg csak az a baj, hogy amíg egy van, addig erről sajnos nem tudsz.
Ma a boltban állt mellettem egy nő (nagyi), beszéltünk pár szót a szintén 2 éves unokájáról. Azt mondja nagy szemforgatások közepette, hogy "képzelje el, ez a gyerek olyan eleven, hogy a lányom egy kávét sem tud meginni tőle."
Höhöhö, akkor adjon hozzá még egy gyereket és még két kávét/nap. Jó vagyok na! (Na nem, értem én, pont témáztunk ezen mással is ma, hogy bizabiza, szétunja magát az ember, ha kettő helyett egy gyereket kell ellátnia. Konkrétan a matrac fedőhuzatát is lehúztam kimosni. )
És nem is akarok belegondolni, milyen lehet 3 gyerekkel. :D

Aztán azt is kérdezte a nagyi, hogy "mennyi idős?"  Na ettől kiráz a hideg mindig, mert ugye eddig behazudtam mínusz fél évet, de az azért ciki lenne, ha kiszólna mellőlem a másfél évesre lealacsonyított, hogy anya kéjek innivalót. (Mert ezt pont így kéri- jelzem semmit nem iszik meg a vizen kívül, szóval nem tudom, honnan vette a kifejezést, de bírom, amikor így kéri.)

Így mostanában már nem hazudom lefele a korát, de kényszert érzek arra, hogy mikor benyögöm, hogy kicsiPepp valójában már kettő éves, akkor gyorsan hozzátegyem, hogy igenigen, tudom, hogy ez amolyan icipici fajta. (Elkerülendő, hogy jóindulatból megjegyezzék, hogy korához képest milyen kis csesznye...).

Viszont remek kiskölyök, mert így, hogy egyedül van, pl. nem visít egyáltalán. Ez egy álom (különben nagy balhéarc, ha valami nem úgy van, ahogy elképzelte.) De ma azért kb. úgy volt.

Aztán: pelenka nélkül megjelöli a territóriumát. Jól beszívtam ezzel, mert ugye már 2 hete medencéztek itthon, és így valahogy pucérseggel rájött, hogyan lehet leslagolni a földre. Hangsúlyoznám: kizárólag a földre (bár egyszer a zuhanykabinba hajítottam be, oda is ment. A lényeg, hogy állásban nyomja. )
Szóval egyrészt remek-remek, mert egyértelműen szabályozni tudja a vizelet kiengedését, másrészt meg szopacs, mert a lakásban többet nem lehet pelenka nélkül (ha nincs rajta képes 2 percenként kiengedni egy adagot, még akkor is, ha csak 1-2 csepp jön ki rajta, de kipréseli- természetesen csakis állva a szőnyegre...) Végülis nemsokára hideg lesz, és eltesszük a medencét. :)
Na, de ezt amúgy jó hírnek szántam. A szőnyegünk úgyis látott már elég gyerekpisit.
Csak a bilit kéne valahogy bevarázsolni a gyerek alá. :)

És a múlt héten vettem észre, hogy ragozgat. Ez akkor annyira megtetszett, hogy amikor őt hamarabb felvittem megfürdetni nyaraláskor és elkezdte verni az ajtót, hogy oda menni apathoz (gondolom, mármeg ez is aszonygya "apádhoz"), szóval örömömben visszarohantam vele az apjához. Ő is örült. :D
Különben alapvetően csúnyán beszél, nagyon nehezen érthetően. Néha használ csak s-sz-f- stb hangokat. De tegyük hozzá klasszikusan, hogy kinemszarjale?
Inkább az a gáz, hogy eddig ugye tudtam melyik szava mit takar, de most már beáll elém és a fejembe mondja és mondja és mondja. És néha biza fingom sincs, mit.

De azért már így is lövi a poénokat kellőképpen.
Nyaraláskor nézi Eszti karúszóit, nézi, nézi. Majd boldogan mosolyogva azt mondja: Szia Kitti! (Ez ugye remek poén annak, aki tudja, hogy Esztinek csecse, rózsaszín HellóKitty-s karúszója van.) Laci szerint nem vicces, én meg mondjuk 3 napig röhögtem rajta.
 


5 megjegyzés:

  1. A "Szia Kitty"-n szétröhögtem az agyam, szerintem is halálos poén. ;-) Nekem Arnold ezt még mindig nyomatja, pedig 13 múlt. A múltkori: a Polaroid szemüvegre azt mondta, hogy Poladroid, és nemértette, hogy miért röhögünk.
    Anett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Köszönöm a megerősítést. :D És tényleg örülök, hogy ez még 13 évesen is megmarad. :)

      Törlés
  2. Pedig azért a 3 gyerekkel is jó! (nem, azt nem mondtam, hogy pihentető - ááááá, nem, a szemem alatti karikák nem azért vannak.....) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nanem, most van az a pont -így, hogy mindenki itthon volt nyáron- hogy már el sem tudom képzelni, hogyan lehet azt túlélni. Nyilván birkanyájnyi türelemmel... ;)
      Neked viszont tényleg olyan jól áll ez a sok gyerek! :D
      (És jaja, Eszti a mamánál maradt kedden, csak de. hozták haza anyuék.)

      Törlés
  3. ...ja, és azt nem írtad, hová lett Eszti! Csak nem, hogy már oviban? Vagy megint Mamázik?

    VálaszTörlés